Banana bread - chlebek bananowy

Pomysł mi przyszedł gdy miałam ochotę na coś słodkiego, ale również sporo bananów, a koktajli bananowych nie dam rady pić w nieskończoność! Poszukałam, poszperałam i wyczaiłam przepis bez dodatkom białka w proszku i innych takich wynalazków. Przepis od Ervegan.
Super przepisy, smaczne, ciekawe i kreatywne.

Przepis: 
- 3 dojrzałe banany 
- 1/2 szkl. Płatków owsianych + 2 szkl. zmielonych płatków owsianych lub 2 i 1/2 szkl. mąki
- 2-3 łyżki wody gazowanej (zamiast sody i proszku do pieczenia)
- 4 łyżki oleju kokosowego lub oliwy z oliwek...
- cynamon, imbir, wanilia...

Wykonanie: 
Wszystkie suche składniki przesypać do jednego półmiska. Rozgnieść banany do gładkiej masy i dodać olej. Następnie połączyć banany z suchymi składnikami i dobrze wymieszać. Dodałam jeszcze siemię lniane, słonecznik i trochę mrożonych malin (🍌+🍓=❤️). Odstawić na chwilkę do zmiękczenia się płatków owsninych. 
Wyłożyć keksówke papierem do pieczenia i przełożyć masę bananową. Można posypać różnymi ulubionymi dodatkami (ja dodatek te które dorzuciłam do środka). Piec 30min w 180-200 stopni celciusza. Chlebek powinien być wilgotny w środku i ciutkę wyrośnięty! 
Przepis jak wspominałam na ErVegan! Ja troszkę dodałam swoich ulibionych dodatków 🍓

Pyszny chlebek, bez żadnych sztucznych dodatków, nawet nie potrzeba cukru dzięki naturalnej słodyczy bananów! A teraz do pieczenia! 👩🏼🍳



Komentarze

Popularne posty